kjøpsbetingelser

gpunkt.no sender kun til adresser i Norge (fastland) Om du ønsker en sending for Svalbard må du kontakte kundeservice på forhånd for egene satser.

Alle forsendelser sendes via Bring eller Posten Norge.

Vi har fast fraktpris på alle bestillinger uansett vekt og mengde på Kr 79,-

Alle bestillinger over Kr 500,- gir deg muligheten for å velge gratis frakt.

Vi vil da spandere alle fraktkostnader forbundet med din bestilling.

Du er selv ansvarlig for at din kontaktinformasjon er korrekt.

når du registrerer en brukerkonto eller bestiller varer på vår nettside ber vi deg om å fylle ut all nødvendig informasjon.

Skulle du betale via Google Pay eller Apple Pay er din informasjon ferdig utfylt. Vi vil da bruke adressen du har registrert via denne tjenesten på forhånd. Du som kunde står selv ansvarlig for at adressen via nevnte tjenester er korrekt og oppdaterte til en hver tid.

Hvor er pakken din?

– Pakkesporing
Alle pakker som blir sendt fra oss er merket med et sporingsnummer slik at du kan finne ut hvor pakken befinner seg i Postens systemer. Pakkens sporingsnummer finner du på leveringsbekreftelsen og dukker opp på din side dersom du handlet med innlogget profil. Gå inn på www.posten.no, skriv inn sporingsnummeret på pakken og følg med på hvor ordren din befinner seg.


– 1-5 dagers leveringstid (husk at juletider og andre helligdager kan påvirke leveringstiden)

uavhentet pakke :

Om pakken skulle forbli uavhentet ved ditt lokale postkontor og den blir sendt i retur til oss vil dette medføre gebyr på Kr 350,- 

Dette er for å betale for våre omkostninger ved retur og behandling.

Vi vil alltid prøve å ta kontakt med kunden for å gi muligheten om ny utsendelse eller henting lokalt. Er kunden ikke å få tak i eller ikke ønsker å samarbeide vil vi automatisk refundere beløpet for bestillingen minus Gebyr på Kr 350,- for å dekke våre omkostninger. Skulle bestillingen være under Kr 350,- vil vi fakturere kunde for resterende beløp.

Cookies 

En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre slike Logg inn eller handlekurven mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å gjøre noen ordre på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg  

Force majeure  

Force majeure, slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon eller annen utstrekning partens kontroll og som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser. Slikt unntak gjelder under forutsetning av at operasjonen ikke kan utføres under disse omstendighetene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene ved bruk av denne bestemmelsen

 

Angrerett

Alle kunder har etter Norsk lov 14 dagers åpent kjøp, dvs returett. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Etter 14 dager kan kjøp ikke heves

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester. Angreretten kan bortfalle i visse tilfeller, disse er spesifisert i siste avsnitt. 

Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid (max 14 dager). Eventuell returforsendelse må betales av deg. Returpakken må ha sporingsnummer.

Vi har risikoen for transporten tilbake til oss, forutsatt at produktene som returneres er forsvarlig emballert.

Angreretten gjelder ikke hvis embalasje/forsegling er brutt ! varen MÅ være ubrukt å sendt tilbake i nøyaktig samme stand som den ble motatt grunnet hygeniske årsaker.

Før en returnering av en eller flere varer kan ta sted må du kontakte oss om problemet via E-post eller Telefon. Om du har fylt ut returskjema før du evnt har kontaktet oss vil søknaden ikke bli behandlet. Du skal ikke utfylle returskjema før du har opplyst oss om problemet.

Dine rettigheter ved feil og mangler (Reklamasjon)

Dersom produktene har mangler eller feil kan du etter omstendighetene kreve retting, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Mangelen må være vesentlig før heving kan foretas. Reklamasjon må skje innenfor rimlig tid.

Feil eller mangel påført av deg vil ikke bli erstattet.

Synlige feil: Anmerket på utleveringsbilag når du mottar varen, hvis du mottar varen hjemme hos deg. Skaden skal meldes til vår kundeservice umiddelbart (telefon 907 18 159 eller e-post gpunkt@fantasyimport.no). Ta alltid bilder av emballasje og produkt som du sender til oss på gpunkt@fantasyimport.no. Hvis du hentet varen på postkontoret, eller mottok pakken som pakke på døren, må du melde fra på utleveringsstedet, fylle ut en skademelding og levere inn det skadete produktet med emballasje. Når du får kvittering på dette sender du en e-post til oss på gpunkt@fantasyimport.no med denne kvitteringen og bilder av produktet og emballasjen.

 

Back to Top